satori 0 Postad 4 Augusti , 2005 Någon som kan hjälpa mig med var på Hallands Väderö man kan lägga till med ett djupgående på 1,5 m. Gärna också övernatta vid bra väder och tillräckligt trygg prognos. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 15 November , 2005 Hej ! Låg ankrad utanför Hallands Väderö en natt i augusti (2005). Seglade dit med en Nauticat 33 fot, vilken sticker en bit ner (osäker på hur mycket). På väg in så uppmärksammade vi att ett flertal båtar låg i den norra viken, för många för att vi skulle våga ta oss in. Så vi tog oss till den östra sidan av ön och ankrade precis på lagom avstånd för att få själva skärgårds känslan. På morgonen när vi kastade loss och gick söderpå så såg jag även att på sydhörnet var det fullt med båtar. På dessa tre ställen så var det båtar båtar stora nog att sticka djupare än 1,5m! Bifogar bild. 2:an är där vi låg. Det var ett helt perfekt ställe ! (Fint bad) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
satori 0 Postad 18 November , 2005 Tackar för tipset. Då är det bara att invänta sjösättningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 18 November , 2005 Jupp, frågan är hur pass tidigt man kan göra det Är mars månad i Limhamn för tidigt ? Det har ju visserligen varit is ända fram i sista april nått år, men det ligger ju oftast inte mer än någon enstaka dag. När brukar du lägga i din ? /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
satori 0 Postad 21 November , 2005 Glömde fråga om det gick och ta sig i land från ankringsplatserna? Sjösättning brukar bli i april början av maj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 21 November , 2005 Plats 1 osäker hur folk tar sig iland, 2 med jolle.. vi låg bara några meter ifrån ön. Plats 3 såg mer ut som en naturhamn med pålar, var ej där och såg tydligt. Kanske nån annan som vet, annars ska jag fråga han som var med mig. Aha.. bra, då ska jag sjösätta tidigt och utnyttja året (Köpte båten för några månader sedan, och då låg den på land, väldigt lik din Vindö om jag själv får säga det.) Ligger din båt i Malmö området ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser