IngemarE 3 598 Postad 5 December , 2023 Eftersom jag i en av mina kommentarer är kritisk till Alandia så misstänker jag att det väl bl a är mig du syftar på. Och nej, det är ingen sammanblandning. Observera dock att synpunkten handlar om de nuvarande villkoren där de inte ger ersättning för vissa typer av skador och omständigheter, som man kanske trodde var självklart. Inte om hur skaderegleringen gått till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 6 December , 2023 14 timmar sedan skrev IngemarE: Eftersom jag i en av mina kommentarer är kritisk till Alandia så misstänker jag att det väl bl a är mig du syftar på. Och nej, det är ingen sammanblandning. Observera dock att synpunkten handlar om de nuvarande villkoren där de inte ger ersättning för vissa typer av skador och omständigheter, som man kanske trodde var självklart. Inte om hur skaderegleringen gått till. OK. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mick70 3 Postad 7 December , 2023 I mitt fall rörde det sig om just Alandia, inget annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 8 December , 2023 Med tanke på hur Atlantica hanterat ett mycket uppmärksammat ärende så förstår jag inte hur någon båtägare ens kan tänka tanken att försäkra sin båt hos dom. De måste förlorat mycket kunder och pengar genom korkade beslut De verkar ha lyckats rensa ganska bra på nätet då inte jättemycket dyker upp vid googlande https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/batolyckan-foljdes-av-fyra-ar-med-rattegangar 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 9 December , 2023 12 timmar sedan skrev Capitan: Med tanke på hur Atlantica hanterat ett mycket uppmärksammat ärende så förstår jag inte hur någon båtägare ens kan tänka tanken att försäkra sin båt hos dom. De måste förlorat mycket kunder och pengar genom korkade beslut De verkar ha lyckats rensa ganska bra på nätet då inte jättemycket dyker upp vid googlande https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/batolyckan-foljdes-av-fyra-ar-med-rattegangar Hur blev det till slut? Lyckades försäkringsbolaget med sitt fulspel eller har de tvingats betala skadeståndet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 9 December , 2023 (redigerade) Vad jag hörde så fick hon ersättning till slut men fick samtidigt munkavle att inte prata om det mer, dom la locket på. Redigerad 9 December , 2023 av touchwood Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonaswiman 4 Postad 3 Mars (redigerade) Jag har haft Länsförsäkringar men ska byta nu. Nya villkor från 2024 innebär att motor äldre än 15 år inte ersätts alls, oavsett vad som händer. Jag har inombordare från 2006 och är mest rädd för att köra sönder drevet på ett grund, och skulle då inte få en spänn. Får se vad det blir men Pantaenius ligger nog bra till för min del. Redigerad 3 Mars av jonaswiman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser