FinnmasterPilot7 2 Postad 27 Mars , 2023 Är det någon som har erfarenhet av att byta anoderna som sitter på motorblocket, i kylkanaler mm? Hur många är dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 27 Mars , 2023 Verkar vara ett gäng..... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnmasterPilot7 2 Postad 27 Mars , 2023 Jösses vilken fin layout! Tack för den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 27 Mars , 2023 Jag bytte på en 60hk från Yamaha en gång. Den var nog 15 år gammal men anoderna såg fortfarande okej ut. Bytte dem ändå men på en nyare motor så är de nog i nyskick än 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 27 Mars , 2023 1 timme sedan skrev Rolle85: Jag bytte på en 60hk från Yamaha en gång. Den var nog 15 år gammal men anoderna såg fortfarande okej ut. Bytte dem ändå men på en nyare motor så är de nog i nyskick än Salthalten i vattnet gör stor skillnad. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnmasterPilot7 2 Postad 27 Mars , 2023 Jag ligger på västkusten. När jag kollar Yamaha-trådar/grupper på Facebook så byter dom flesta inte förrän + 500-700timmar eller mer. Det verkar vara ganska enkelt dock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 27 Mars , 2023 Kollade mina, 15 år gammal motor, går på västkusten. Knappt märkbart slitage på dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnmasterPilot7 2 Postad 28 Mars , 2023 10 hours ago, M__G said: Kollade mina, 15 år gammal motor, går på västkusten. Knappt märkbart slitage på dem. Det är nog det vanligaste att det är så, tänker jag. 😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 30 Mars , 2023 Också jag på västkusten i havet 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser