kmz 16 Postad 26 Mars , 2023 (redigerade) Hej,,, har nu googlat mig trött... Letat efter segelmärke/symbol för Havsfidra... Och jag har visserligen en sådan i storseglet som ligger på annan ort... Så vad jag söker är en tydlig bild.. gärna svartvit... Tänkte att inför sommaren förfärdiga några tröjor med märket och båtens namn.... så alla tips på var jag hittar tydliga segelmärken mottages tacksamt.. Fair Winds Nene Kidogo Redigerad 26 Mars , 2023 av kmz felstavning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 27 Mars , 2023 Hittade denna bild, dock ganska liten. https://scontent.farn2-2.fna.fbcdn.net/v/t31.18172-8/17359195_1469556509753402_3750998839959580371_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=8631f5&_nc_ohc=iJofeMvXMtYAX-OgZzG&_nc_ht=scontent.farn2-2.fna&oh=00_AfCJcKVcC4shRjzQ6frrNEJvnSXorHhL8lu0X1pTnmtIWQ&oe=64488ABD 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 27 Mars , 2023 Hittade denna, men den har du säkert redan jittat. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 27 Mars , 2023 I Gelins bok 500 segelbåtar i test ligger märket lite på sniskan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 27 Mars , 2023 2 timmar sedan skrev JEC78: Hittade denna bild, dock ganska liten. Båten på denna bild är en Storfidra. Havsfidran är bara 20 fot. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 27 Mars , 2023 21 minuter sedan skrev Dava: I Gelins bok 500 segelbåtar i test ligger märket lite på sniskan.. Boken har dock fler fel än tester... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 27 Mars , 2023 2 timmar sedan skrev Peter_K: Boken har dock fler fel än tester... Nja. Det var väl så förr. Men nu efter att antalet tester ökat så undrar jag om inte antalet tester har gått om antalet fel. Men man kan ju undra om inte Gelin skulle ha kostat på sig en korrekturläsning. Just här verkar det dock vara fel. Alla bilder som finns på google ger att Havsfidran har märket rakt med strecket lodrätt i förhållande till texten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 27 Mars , 2023 8 minuter sedan skrev Dava: Nja. Det var väl så förr. Men nu efter att antalet tester ökat så undrar jag om inte antalet tester har gått om antalet fel. Tveksamt. Även fel som påtalats ändrades inte till de nya versionerna, och jag är övertygad om att de nya testerna också innehöll fel. 9 minuter sedan skrev Dava: Just här verkar det dock vara fel. Kommer som en chock för mig 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 27 Mars , 2023 Kul att det är grekiska bokstaven "fi" som använts för havsFIdra! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kmz 16 Postad 27 Mars , 2023 (redigerade) 13 timmar sedan skrev kmz: Hej,,, har nu googlat mig trött... Letat efter segelmärke/symbol för Havsfidra... Och jag har visserligen en sådan i storseglet som ligger på annan ort... Så vad jag söker är en tydlig bild.. gärna svartvit... Tänkte att inför sommaren förfärdiga några tröjor med märket och båtens namn.... så alla tips på var jag hittar tydliga segelmärken mottages tacksamt.. Fair Winds Nene Kidogo Såhär kan jag alltså tänka mig att pryda en tröja... färger kan nog diskuteras, som bilden ser ut blev det bara för att jag vill testa.... Redigerad 27 Mars , 2023 av kmz tillagd text Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 27 Mars , 2023 2 timmar sedan skrev Peter_K: Tveksamt. Även fel som påtalats ändrades inte till de nya versionerna, och jag är övertygad om att de nya testerna också innehöll fel. Vi borde skriva en egen bok! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser