lawea 16 Postad 21 Mars , 2023 Jag har en Flipper 666 med vattenskadad durk som måste bytas. Båten står under presenning och förra vintern blåste det in snö som sedan smälte. Om jag köper plywood med laminerad ek/koto blir det 3 skivor à 4.200kr från Calexiwood. Riktig teak ännu dyrare. Min tanke är därför att köpa Isiteek som Erlandssons kör på kampanj nu. Problemet är att jag inte kan limma Isiteek direkt på plastdurken eftersom jag vill komma åt inspektionsluckan för bränsletanken. Alltså behövs skivor. Den spontana lösningen på det är väl en WBP-limmad plywood som jag kapar till rätt mått och lackerar kanterna för att täta igen. Men att ha ett lager trä under ytskiktet känns lite korkat. Oavsett hur noga man lackar tänker jag att det finns en risk att det kryper in fukt i plywooden. Tycker ni jag tänker helt galet? Finns det vattentåligare alternativ till plywood till rimlig kostnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lawea 16 Postad 21 Mars , 2023 Hittade ett gäng plywoodtrådar så vi behöver nog inte en till.... Det får bli formplyfa med epoxitätade kanter och nedslipad ovansida innan limning av FlexiTeek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser