Themariner 19 Postad 7 Mars , 2023 Min mätare håller sig väl långt ned på skalan och jag funderar på om det går och justera så att när motorn är neutralt trimmad så visar mätaren i mitten. Hittar inget i manualen men kan tycka det borde gå, nån som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 7 Mars , 2023 Om du trimmar in motorn max, då bör ju visaren vara på min, dn ser det utan att stå på bilen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Themariner 19 Postad 8 Mars , 2023 Jag vill ha den i mitten när maskin är i vinkel mot botten på båten. Som det är nu är den övertrimmad innan mätaren når andra sträcket nerifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 8 Mars , 2023 Men den är väl på max när du hissat upp motorn max och propellern är i luften? Då blir det nog knepigt att ha mittenläget på mätaren på fel ställe. Då slår den ju knut på sig själv när den är helt upphissad. Tror det är enklare att ha den som den ska vara och lära sig vilket läge som innebär vad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser