egget 2 Postad 5 Mars , 2023 Hallå! Som rubriken lyder. Hur f-n får man bort skruven. Sitter som berget. 2 taktare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 582 Postad 5 Mars , 2023 Har du prövat slagskruvmejsel eller mutterknackare? Om inte, prova med det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 6 Mars , 2023 Om du får grepp så försök att vrida åt "fel" håll. Det kan knäcka oxiden som håller fast den. Testa omväxlande åt bägge hållen. Annars kan kanske lite värme lokalt göra skillnad? // Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batakarn 19 Postad 11 Mars , 2023 (redigerade) Instämmer med de andras tips. Speciellt värme, det brukar göra susen. Men en första sak, se till att ha en bits/spårmejsel som är precis rätt storlek. Jag hade samma bekymmer när jag skulle byta olja i drevet och det slutade med att jag köpte en bits på drevdelar.se med helt rätt dimension, då gick det till slut med slagskruvmejsel. Jag sprutade även på lite rostlösare innan som fick verka, osäker om det spelade någon roll. Lycka till. Redigerad 11 Mars , 2023 av batakarn 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 18 Mars , 2023 Slagmejsel är rätt verktyg. Biltemas är bra och billig (bättre än dyra jag testat). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser