Stockiz 1 Postad 3 Augusti , 2005 Problem med el-starten.Motorn startar utan problem med snöre men kör jag startmotorn blir det ingen gnista på stiften(mao så startar den med snöre med nyckeln i vilket läge som helst)Måste va felkopplat någonstans?Någon som råkat ut för detta problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 3 Augusti , 2005 Var kan man hitta ett elschema? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 3 Augusti , 2005 Kolla om din årsmodell finns här bland servicemanualerna: http://www.biggerhammer.net/mercury/factory_manuals/Service_Manual_Index.html# Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 3 Augusti , 2005 Verkar inte funka den där sidan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 3 Augusti , 2005 http://www.biggerhammer.net/mercury/factory_manuals/Service_Manual_Index.html funkar för mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 3 Augusti , 2005 Hej finns det ingen liten spak i motorrummet för snörstart och nyckelstart. på min johnson fanns det en sån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 3 Augusti , 2005 Du har rätt nu går det.Nu gäller det att finna felet.Nån som vet om det finns nån sorts supportför mercury?Skulle nog spara mycket tid o jobb om man kom i kontakt med rätt person direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 5 Augusti , 2005 Kan ej heller stänga av motorn med nyckeln utan den tuffar vidare... även nödstoppen(vip-bryttare) kan jag ha i vilket läge som helst.Kört fast nu;-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Augusti , 2005 Vad är det för årsmodell? Har schema upp till -74 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 5 Augusti , 2005 sent 80-tal vet ej var jag ska leta betekningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 8 Augusti , 2005 Löst! kortis i startmotorn :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 16 Augusti , 2005 Trodde jag Fortfarande samma problem.Hittade ett kabelbrott så nu måste nyckeln stå irätt läge vid start. Har summratalla kablar även ohm-mätt.Har snackat med en märkes verkstad,som hade stött på det en gång tidigare men kom inte ihåg var felet låg. Han uteslöt cdi-boxen.Någon som har nåt tips eller var jag ska vända mej innan isen lägger sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser