Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Stockiz

Mercury 40 El-problem

Rekommendera Poster

Problem med el-starten.Motorn startar utan problem med snöre men kör jag startmotorn blir det ingen gnista på stiften(mao så startar den med snöre med nyckeln i vilket läge som helst)Måste va felkopplat någonstans?Någon som råkat ut för detta problem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej finns det ingen liten spak i motorrummet för snörstart och nyckelstart. på min johnson fanns det en sån

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har rätt nu går det.Nu gäller det att finna felet.Nån som vet om det finns nån sorts supportför mercury?Skulle nog spara mycket tid o jobb om man kom i kontakt med rätt person direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ej heller stänga av motorn med nyckeln utan den tuffar vidare... även nödstoppen(vip-bryttare) kan jag ha i vilket läge som helst.Kört fast nu;-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för årsmodell? Har schema upp till -74

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trodde jag6.gif

Fortfarande samma problem.Hittade ett kabelbrott så nu måste nyckeln stå irätt läge vid start.

Har summratalla kablar även ohm-mätt.Har snackat med en märkes verkstad,som hade stött på det en gång tidigare men kom inte ihåg var felet låg.

Han uteslöt cdi-boxen.Någon som har nåt tips eller var jag ska vända mej innan isen lägger sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...