isabella9107 3 Postad 16 Januari , 2023 Hej, jag hae en storebro 340 adreatic med tamd 61a maskiner. sb maskin går varm och i våras plockade jag isär oljekylaren. ca 50% av kylrören var igensatta med gamla impellerrester. tyvärr så räckte det inte ett rensa oljekylaren, jag måste plocka isär värmeväxlaren och laddluftkylaren med.Nu undrar jag om någon gjort ett sådant ingrepp på en adreatic tidigare? Problemet är att jag måste plocka bort soffan och riva durken för att komma åt värmeväxlaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2715e 35 Postad 17 Januari , 2023 Hej! Jag har en Storebro 340 biscay med TAMD 60c, jag har inte plockat isär det du vill göra men tycker att det borde räcka att plocka bort det upphöjda golvet under bordet och durkluckorna. Det blir trångt men det borde gå. Det kan vara så att våra maskiner skiljer sig åt en del som avgör om det funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
isabella9107 3 Postad 17 Januari , 2023 tyvärr så funkar det inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alanningen 209 Postad 18 Januari , 2023 On 1/16/2023 at 8:55 PM, isabella9107 said: Hej, jag hae en storebro 340 adreatic med tamd 61a maskiner. sb maskin går varm och i våras plockade jag isär oljekylaren. ca 50% av kylrören var igensatta med gamla impellerrester. tyvärr så räckte det inte ett rensa oljekylaren, jag måste plocka isär värmeväxlaren och laddluftkylaren med.Nu undrar jag om någon gjort ett sådant ingrepp på en adreatic tidigare? Problemet är att jag måste plocka bort soffan och riva durken för att komma åt värmeväxlaren. Ignorera Kaj_Bjorkhagen. Han har uppfattat sitt mål här på forumet som den som ska gå in och kasta skit på allt och alla. Svara inte, replya inte på honom, utan klicka bara på Report this content. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2715e 35 Postad 18 Januari , 2023 16 timmar sedan skrev isabella9107: tyvärr så funkar det inte. Nu såg jag en bild på nätet hur det ser ut i motorummet med 61or. Det ser riktigt trångt ut och soffan närmast köket måste bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 22 Januari , 2023 HEj, FinnS DET möjlighet för dig att posta bilder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 22 Januari , 2023 kan det räcka med att spola baklänges? inte för högt tryck ! för att få bort främmande föremål, även rensa med kemmedel för att få bort kalk o liknande skölj efteråt på rätt sätt B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser