stranden720 8 Postad 31 December , 2022 Hej, vad kan detta vara på kylslangen före vattenpumpen? Kan inte se något där på sprängskissen. Kan det vara en backventil? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 31 December , 2022 (redigerade) Lyft ur den blanka/vita trådbygeln. Dela på svarta kopplingen. Berätta vad du ser. Redigerad 31 December , 2022 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 585 Postad 31 December , 2022 (redigerade) 5 timmar sedan skrev stranden720: Hej, vad kan detta vara på kylslangen före vattenpumpen? Kan inte se något där på sprängskissen. Kan det vara en backventil? Gissar på en reduceringskoppling för två olika slangdiametrar. På min Volvo Penta MD21A med Volvo Penta MS3 backslag så går kylning ut från backslag till in i oljekylare på motor, men det är två olika anslutningsdiametrar för den slangen. Därför har jag en reduceringskoppling mitt på och således två olika slangdiametrar. Tänker det kanske är samma i ditt fall. Eventuellt är det kanske någon delbar koppling och bygeln är låsning. Men bara en gissning. Redigerad 31 December , 2022 av Boanjohan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 112 Postad 31 December , 2022 För mig ser det ut som en snabbkopping av nåt slag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stranden720 8 Postad 31 December , 2022 Får helt enkelt öppna imorgon och kika. Återkommer med vad det är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 31 December , 2022 Kanske är en guldkornsseparator som utvinner guld ur uppvirvlat bottensediment. Du kanske har en förmögenhet vilande där.🤑 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 31 December , 2022 F ö samma koppling som till många bilkylare. T ex Golf V. Bara att snäppa / dra bygeln rakt mot dig i bilden. Brukar bända lite försiktigt med en större skruvmejsel. Bygelns båda ben ska röra sig lika mycket samtidigt. Du behöver inte lossa bygeln helt, bara ändra läget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stranden720 8 Postad 31 December , 2022 2 minuter sedan skrev Hybro: Kanske är en guldkornsseparator som utvinner guld ur uppvirvlat bottensediment. Du kanske har en förmögenhet vilande där.🤑 Ja det skulle ju vara det allra bästa 🤣 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 31 December , 2022 Kolla så att bygeln låser ordentligt när du sätter ihop tillbaks... Ligger förmodligen också en o-ring inne i kopplingen. Annars lär du fylla båten med vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stranden720 8 Postad 1 Februari , 2023 Är endast en snabbkoppling, vete tusan varför, kanske har något med vinterkonservering att göra. Sätter nog en T-koppling istället med ventil så jag kan koppla på glykol vid vinterkonservering Kylvattnet går ju in i drevet och vidare till kylningen på motornidag via sjövattenpumpen då bravo 3 inte har någon impeller . Drevet kräver väl ingen kylning om man kör igång motorn på land? Jag antar att det sitter en kylslang från drevet in i skölden och vidare till pumpen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser