ABBA 3 Postad 9 November , 2022 Genomgång av nyköpt illa underhållen båt fortsätter. Hittade denna mojäng under durken. Gissar att fett skall tryckas in under skruven. Om - vad skall jag lämpligen köpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 165 Postad 9 November , 2022 Vattenfast fett, typ som används i vattenpumpar till ladugårdar mm. Minns att just det jag använde var grått. Kolla på VVS-butik eller typ Granngården. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 9 November , 2022 (redigerade) 14 timmar sedan skrev ABBA: Genomgång av nyköpt illa underhållen båt fortsätter. Hittade denna mojäng under durken. Gissar att fett skall tryckas in under skruven. Om - vad skall jag lämpligen köpa? Propelleraxelfett är ju gjort för detta så det skulle jag välja. Dessutom skall det vara dubbla motvända slangklämmor i varje ända på den svarta slangen. Redigerad 9 November , 2022 av Rascal . 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 215 Postad 10 November , 2022 Hej! Sk PTFE fett. Det är nån poly-tetra-flour-eten nånting. Vattenavstötande å hal/glatt som teflon. Jag köpte en speciell liten minispruta som jag laddade med det fettet. Har långa rör med smörjnippel å så klämmer jag i ett drag varje säsong. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser