Dava 288 Postad 15 December , 2022 Tyvärr kommer nog många båtar falla ytterligare i värde närmaste åren. Jag kan tro att min nyinköpta Shark 24 blir i princip osäljbar och vår Comfort 32 kanske inte blir värd mer än 100 000 kr. Men båtliv har väl alltid kostat och ska man se positivt på det kommer tröskeln för fler att ge sig ut på sjön bli mindre. De som lever hand ur mun med höga löner kommer att sälja sina båtar de ändå inte har tid att använda ovettigt folk kan ta deras båtplatser Själv funderar jag på om jag ska behålla Solingen som reserv, perfekt båt som inte är beroende av varken motor eller dyr utrustning. Kanske tom. kan stiga lite i värde efter att ha rundat 0:an och vara en kul investering (mest är jag väl rädd att jag aldrig får fart i Sharken då den är lite av en skokartong med mast, men testar man inte får man aldrig veta!).. Efter varje kris kommer en återhämtning och högkonjunktur! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 364 Postad 15 December , 2022 7 minuter sedan skrev Dava: vår Comfort 32 kanske inte blir värd mer än 100 000 kr. Nå, den kan knappast vara värd mer än max 150 000 kr i dag. Så det är ju ingen stor skillnad. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser