MikaelAlfort 0 Postad 8 November , 2022 Hej! Vi har en Muuli trailer (V1200LJ) för vår Buster XL. Årsmodell på trailern är 2017 eller 2018 och vi köpte den ny. Vi har använt den maximalt tio gånger. Båten och trailern köptes tillsammans av en återförsäljare så de passar väl varandra. När vi i söndags skulle dra upp båten så var allt som vanligt fram tills att det var en dryg meter kvar. Då slutar axeln som handtaget driver att snurra, trots att jag vrider på handtaget. Då testade jag att flytta handtaget till den främre axeln men det var samma sak där; funkar fint tills det att det börjar bli lite extra tungt och då händer samma sak; handtaget driver inte axeln. Vad kan ha hänt? Är det något som ni har varit med om tidigare? Går det att lösa utan att köpa en helt ny vinsch? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 171 Postad 8 November , 2022 Några bilder vore väl bra... På handtag mm. Det är väl ingen raketteknik precis. Så skruva isär å kolla var och varför det slirar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikaelAlfort 0 Postad 8 November , 2022 Jag tar några bilder nästa gång jag är vid båten, förhoppningsvis redan i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 966 Postad 8 November , 2022 En "killgissning" är att vajern är slarvigt upprullad. När det mesta är inne så tar det i i tvärsstagen på vinchen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 171 Postad 8 November , 2022 Fattade som så att veven gick runt med ett visst motstånd (slirade) när det gick lite tyngre, men ingen wire matades in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikaelAlfort 0 Postad 8 November , 2022 Båten åker upp när det var motstånd. Men vid någon punkt "händer något" (säkert något ljud men ingen stor smäll) så slutar handtaget att göra något nytta och axeln och därmed båten förblir helt still trots att jag vevar (nu inget motstånd) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 171 Postad 8 November , 2022 Kolla efter beteckning på winchen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikaelAlfort 0 Postad 8 November , 2022 Bra idé, det fixar jag nästa gång jag är vid båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser