pataW 3 Postad 29 Oktober , 2022 Håller på att vinterkonservera en mercr 4.3 mpi. Undrar lite ang bensinfiltret, ser på tidigare dokumentation att dom bytt bensinfilter inför varje vinter och har köpt ett likadant... är det bara att byta ut det som man gör med oljefiltret...? vissa filter verkar ju ha nån slags vattenseparation...? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pataW 3 Postad 29 Oktober , 2022 Sorry glömde tillägga att det gäller en mercruiser 4,3 mpi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 29 Oktober , 2022 nya bränslen nu sök på forumet,tror det finns bra tips från rollen mfl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 30 Oktober , 2022 Ja, det filtret är vattenseparerande. Bara att byta som vanligt. Gänga bort det gamla och gänga på det nya. Jag brukar smörja med lite olja på packningen. Men, jag brukar alltid göra det på våren. Olja och oljefilter byter jag på hösten så motorn får stå med fräsch olja över vintern, medan bränslefilter på våren så det skall vara så fräscht som möjligt på sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pataW 3 Postad 30 Oktober , 2022 Ok tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklasss 16 Postad 30 Oktober , 2022 Glöm inte att även fylla nya filtret med bensin innan du skruvar tillbaka det. Vissa motorer kan få svart att suga upp soppa från tanken om filtret är tomt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pataW 3 Postad 30 Oktober , 2022 Det var bra att veta 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser