cleese 0 Postad 1 Augusti , 2005 Hej, Är det någon här som har erfarenhet av automat- bottentvätt. Sån man kör över med båten som har roterande borstar ? Vart finns dessa fast installerade i sverige, i Stockholm ? Fungerar de bra ? Vad kostar det att tvätta ? Finns även portabla som är monterade på trailer har jag för mig. Erfarenheter, länkar ? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 1 Augusti , 2005 Kolla på den här länken http://www.rentunder.se/ Det är en transportabel tvätt på släp (går även att boka till ex båtklubben). Den enda fasta tvätten jag känner till är i Nynäshamn. Någon annan kankse vet flera ställen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lucho 0 Postad 2 Augusti , 2005 Hej! Jag tackar så mycket för info! Jag visste inte att ett sådan fanns och dessutom att den besökte min brygga varannan vecka. Det kan va värd ett besök nästa vecka! Tack igen Lucho Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cleese 0 Postad 2 Augusti , 2005 Rapportera gärna när du provat tvätten. Är det ingen annan här på forumet som har provat att automattvätta ? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 16 Augusti , 2009 Väcker här en urgammal tråd :-) Testade bottentvätt på en trailer som på bilden i föregående inlägg. Gick väldigt smidigt. Hade en del snäckor, trots att jag målade med alusafe i våras.. Bottnet såg bra ut efter ett varv med bosten. Dom vinchar upp på en trailer och nederst på trailern roterar borstarna, båten kommer upp ur vattnet och man kan inspektera, sedan ner igen genom borsarna. Om man inte har nån extra utrustning monterad på akterspegeln, som t.ex ekolod, så kan dom fjärrstyra dom uppåt och tvätta där med.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbokillen 0 Postad 16 Augusti , 2009 Är ett bra sätt att slippa målning, och annat och istället njuta av båtlivet utan en massa färg i ansiktet eller skit under båten. Jag gör det tre gånger på en säsong, 990 kr för tre gånger, det är det värt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 16 Augusti , 2009 Målar nog i fortsättningen också. Har också en Linder 410 utan bottenfärg brevid Bustern vid bryggan. Den hade redan fått endel grön smörja under sig tidigare under sommaren. Bustern med färg får aldrig nåt grönt, bara säckorna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser