Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Gäst Kenta

Evinrude 20 hk dränkt

Rekommendera Poster

Gäst Kenta

Det har egnat så mycket att min båt sjönk, och med den även en gammal 20 hk Evinrude med vanlig snörstart. Nu har jag fått upp allting, sköljt ur motorn med T-röd, haft ur tändstift och dragit runt så jag tror att det mest är bensin som kommer genom förgasaren. Men den vill inte starta trots startgas. Ingen gnista verkar det som. Jag har inte haft upp tändsystem och kollat brytarspetsar mm. men något verkar galet. Är det någon som vet och kan ge tips. PS! den har drunknat en ggn förut och då gick det att få liv i den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CDI-boxen tog mest stryk. Eftersom du inte får nån gnista. Är att antingen köpa en ny för 1500 eller låta nån annan ta över den som objekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste lite snabbt. Brytarspetsar. Ja då är den efter 1977. Ja då är det ju blött därinne fortfarande. Eller så har tändspolarna fått sig ett bad för mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej . Låt grejorna torka i långsam takt efter det att du blåst ren motorn med tryckluft. MVH Kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade samma problem efter att min motor varit i plurret. Jag fick ingen gnista. Jag tog bort startkransen och torkade rent samt blåste med varmluft så det blev ordentligt torrt. Sedan putsade jag på brytarspetsarna lite och vips, där kom gnistan tillbaka. Annars testa byt tändspole om du kan få tag i någon, den mår inte så jättebra av att ligga i vatten... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...