Anders89 10 Postad 25 September , 2022 Hej alla! kanske en dum fråga men har bara vinterkonserverat med drevet på och det blev tyvärr stulen häromdagen så jag undrar om någon kan förklara för mig hur jag konserverar motorn utan drevet? har läst en del och det går ju att göra men vet inte exakt vilken slang det är. det finns spolfunktion med men antar det bara e för att köra rent från saltvattnet? bifogar 2 bilder. PS har någon eller vet någon som säljer ett SX-A drev 1,79 pma mig gärna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 414 Postad 25 September , 2022 Du behöver inte drevet för vinterkonservering. Enligt manualen man kan koppla på en slang direkt till sjövattenpumpen, inifrån motorrummet. Jag har monterat en T-kulventil för att enkelt kunna koppla mig på kylslangen utan att behöva lossa några slangklämmor. Om du vill suga vatten utifrån där drevet satt finns det olika tips på Youtube. Tråkigt att du blev av med drevet. Jag trodde inte man stal drev längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklasss 16 Postad 25 September , 2022 (redigerade) Det går bra att sätta på en vanlig koppling på den blåa locket. Sedan upp till en hink/dunk med självfall med glykol i. Edit: Ser ut att vara sjövattenkyld, töm blocket på vatten då först innan du startar. Har PM:at angående SX-A drevet. Redigerad 25 September , 2022 av Niklasss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 26 September , 2022 11 timmar sedan skrev anuba: Du behöver inte drevet för vinterkonservering. Enligt manualen man kan koppla på en slang direkt till sjövattenpumpen, inifrån motorrummet. Jag har monterat en T-kulventil för att enkelt kunna koppla mig på kylslangen utan att behöva lossa några slangklämmor. Om du vill suga vatten utifrån där drevet satt finns det olika tips på Youtube. Tråkigt att du blev av med drevet. Jag trodde inte man stal drev längre. Okej, ja de Trode inte jag heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 26 September , 2022 7 timmar sedan skrev Niklasss: Det går bra att sätta på en vanlig koppling på den blåa locket. Sedan upp till en hink/dunk med självfall med glykol i. Edit: Ser ut att vara sjövattenkyld, töm blocket på vatten då först innan du startar. Har PM:at angående SX-A drevet. Hej! yes okej men suger den i vattnet där eller häller man i de liksom när motorn e igång? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 28 September , 2022 2022-09-25 vid 22:36 skrev Niklasss: Det går bra att sätta på en vanlig koppling på den blåa locket. Sedan upp till en hink/dunk med självfall med glykol i. Edit: Ser ut att vara sjövattenkyld, töm blocket på vatten då först innan du startar. Har PM:at angående SX-A drevet. Bumb om nån vet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklasss 16 Postad 28 September , 2022 2022-09-26 vid 06:17 skrev Anders89: Hej! yes okej men suger den i vattnet där eller häller man i de liksom när motorn e igång? Mvh Skaffa en gardena koppling med utvändiga gängor. Den skruvar du i det blåa locket. Sedan på med vanlig trädgårdslangskoppling och slang upp till dunk. Starta motorn och se till att det är självfall ner från dunken, alltså ha dunken ovanför den blåa kopplingen. Kör igenom 10-20 liter glykol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 28 September , 2022 2 timmar sedan skrev Niklasss: Skaffa en gardena koppling med utvändiga gängor. Den skruvar du i det blåa locket. Sedan på med vanlig trädgårdslangskoppling och slang upp till dunk. Starta motorn och se till att det är självfall ner från dunken, alltså ha dunken ovanför den blåa kopplingen. Kör igenom 10-20 liter glykol. Man tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser