Brandten 29 Postad 17 September , 2022 Har ett äldre Brenderup 80km släp där jag som ni ser på bilden på båten, behöver byta sidorullar på. Är det något standardmått på dessa eller måste jag mäta och beställa exakt? Såg att Biltema har blåa, är det någon funktionsskillnad mellan blåa och svarta? 🤔 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kojak77 22 Postad 22 September , 2022 Klokast är nog att mäta och försöka hitta med samma mått, annars är risken att man ev måste justera något. Var i en liknande situation förra året när jag skulle byta kölrullar på min gamla Laxåtrailer, hade tur att jag till slut hittade nästan identiska. Tror inte att det är så svårt då det brukar finnas uppgivna mått på rullarna på de flesta hemsidorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandten 29 Postad 23 Juni , 2023 Gick ju bra det här... haha. Köpte nya idag men dessa passade ju inte alls då konan går utåt till skillnad mot gamla som går inåt. Så jag försöker leta vidare efter något i den här storleken: Där navet inte är tjockare än 50mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandten 29 Postad 23 Juni , 2023 De två större bakre hjulen behöver också bytas och de har dimensionen 200mm med axelhål 24mm så dessa passade tyvärr inte. Hittar inte på Brenderup´s hemsida heller för den här trailern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandten 29 Postad 28 Juni , 2023 Fick snabbt och bra svar från Trailershop.se som hade allt jag behövde i lager så handlar nytt där. Sen blir det besiktning av trailern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser