Ml67 0 Postad 2 September , 2022 Hej! Någon som vet vilka plottar som är kompatibla med gfs 10 på garmin nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 170 Postad 2 September , 2022 Garmin Support har garanterat bästa svaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 482 Postad 2 September , 2022 Svaret på din fråga är att det är rätt många plottrar. Men du kanske ska börja i andra ändan, vilken plotter är du intresserad av? Och sedan kolla om just den är kompatibel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 426 Postad 3 September , 2022 15 timmar sedan skrev Ml67: Hej! Någon som vet vilka plottar som är kompatibla med gfs 10 på garmin nu De flesta Garmin-plotters med NMEA2k är kompatibla med deras sensorer med samma gränssnitt. Men man ser inte sensorn förrän den är inkopplad. Du kan också kolla här vilka enheter som Garmin rekommenderar för GFS10. https://www.garmin.com/sv-SE/p/11561#devices Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 170 Postad 3 September , 2022 Om du köper ny 2022 plotter, så kolla med Garmin vilket sjökort du kan få med. Vad jag sett så/hört bör det inte vara nyar än 2021 om du inte vill ha med Sjöfartsverkets "Säker Sjö" Detta kort sägs då ha 6-meters kurvor, ej heller Hydrographicas kort infogade. Det har varit flera turer kring detta. Googla. Men tydligen om men väljer 2022, och senare om allt ovan blir genomfört, så går det inte att få 2021 och tidigare installerat. Så jag är rädd om min 2020 plotter med tillhörande sjökort. Har dessutom då registrerat både plotter och sjökort hos Garmin. Har alltså Hydrigrafica över de flesta hamnar och Ute hamnar i Vänern med mycket hög detaljrikedom (stenar, grund mm) och 2- meterskutvor i tillägg till tidigare 3-meters. Känner mig väldigt bekväm med detta, när jag irrar ikring på Vänern. Ursäkta snedsprånget gällande val av plotter o sjökort. Garmin har alla uppgifter om detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser