Rolle85 69 Postad 28 Augusti , 2022 Hur smörjer man gasregalet på en Mercury 2002 med 125hk. smörjer jag från motorsidan eller reglage sidan och vad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 28 Augusti , 2022 Går gaswiren i en plasttub? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dyknicke 4 Postad 6 September , 2022 Hej, detta gjorde jag för ett tag sedan. Plockade isär reglaget så att änden på wiren var fri. Därefter tejpade jag på en liten tratt (eller en lite grövre slang) som jag trätt över wiren. Det skall alltså sluta tätt. Sedan fyllde jag på med smörja i tratten som då kan sippra ned på insidan av wirehöljet. Har du möjlighet att hänga upp wire och tratt så låt det stå till det kommer ut smörja i andra änden. Har du inte den tiden så trä en plastpåse över tratten (som en ballong) och pressa ned smörjmedlet. Helt oförståeligt? Titta här: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 6 September , 2022 (redigerade) 29 minuter sedan skrev Dyknicke: Hej, detta gjorde jag för ett tag sedan. Plockade isär reglaget så att änden på wiren var fri. Därefter tejpade jag på en liten tratt (eller en lite grövre slang) som jag trätt över wiren. Det skall alltså sluta tätt. Sedan fyllde jag på med smörja i tratten som då kan sippra ned på insidan av wirehöljet. Har du möjlighet att hänga upp wire och tratt så låt det stå till det kommer ut smörja i andra änden. Har du inte den tiden så trä en plastpåse över tratten (som en ballong) och pressa ned smörjmedlet. Helt oförståeligt? Titta här: Det känns enklare att avnända tex. en sån här för att trycka i smörjmedlet i höljet, men det behövs troligtvis lite grövre slang: https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/oljeverktyg/Pumpar/sugpump-for-fordonsvatskor-2000039991 Förövrigt tycker jag det är lite konstigt att reglagekablarna inte har någon form av smörjnipplar, det hade ju underlättat ganska mycket Redigerad 6 September , 2022 av No_jah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser