Hybrid 27 Postad 27 Augusti , 2022 Läst lite äldre trådar om saken men... Kopplat ihop den och fjärren pratar med mottagaren och har bra täckning. Tar jag bort plusmatning så piper fjärren och säger "no network" så systemet fungerar så långt. Se bild på vad som finns. MEN jag behöver en kabel ut från plinten/Seatalkplint med -troligen- 2 kablar som ska kopplas in i multikontakten för autopiloten. Det är nu det brister. Skulle kunna vara den "gula" enligt gammal tråd men den är ansluten till en plint som även mottagaren går in i, finns ett ledigt uttag där. Så en kabel till ska köpas och sedan dissekeras. Eller kan jag ta en PIN-kabel som följer med som är vit? För övrigt är det tydligen lättare att hitta en Enhörning som dansar Riverdance än att få tag på detta paket idag förstod jag. Butiken hade blivit helt nerringd igår då den hamnade i deras lager innan Pappa hämtade ut den i morse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybrid 27 Postad 12 September , 2022 Till slut. Idag så... Många turer har det varit med kunnigt folk som har lämnat lite olika förslag. Brr... Fick tag på en som jobbar med saken och fick en ett enkelt kopplingsschema med att "så här ska det vara". Klara besked. Från sändare/mottagaren går det 3 kablar. Plus/minus och BUS. Röd, svart och gul alltså. Strömförsörjning skarvades in på dito till autopilot. Gul ringdes fram i delningsplinten med den avlånga breda kontakten som går mellan basenhet och annat. Ett isolerat flatstift med en gul kabel sattes i och drogs till stift 4 i multikontakten för autopiloten. På med ström och: I Fjärrens display: "Searching network" "connected" "Pilot standby" Klart! Tryckte på manuell roderändring på fjärren och rodret rörde sig. Satte den på auto och Raymarine började oroligt justera lite när vinden ville vrida båten. ändrade kurs på själva piloten och siffrorna ändras i fjärrens display med. Äntligen! Stort tack till Simon, butikschefen på SeaSea i Uddevalla och tydligen en guru på seatalksystemet! Han visste exakt vad jag ville och hjälpte mig fort. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser