Hans1 2 Postad 27 Augusti , 2022 Vilket material är brytpinnarna gjorda av? Funderar på att göra egna men av vad? Ser att det finns olika och det här gäller till en Arcimedes 9,0hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 889 Postad 27 Augusti , 2022 På en gammal 4-hästare som jag i min ungdom ibland körde på lite väl grunt vatten var det mässing i brytpinnarna. Det får inte vara en alltför stark metall. Meningen är att den ska gå sönder innan något annat i drev eller motor havererar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 27 Augusti , 2022 Jo jag har sett att det verkar finnas mässing men även någon blank metall så jag undrar vad min motor ska ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paul_Schtek 71 Postad 28 Augusti , 2022 https://www.seasea.se/brytpinne-15-20-25-mar-3st?gclid=CjwKCAjwgaeYBhBAEiwAvMgp2tPoCqEuBlCUBqnEW1fhxq4IaMLYshP-l6vHpjrD-bkFiicBYiTWlBoCnRwQAvD_BwE Om jag förstår det rätt ska den här passa till Archimedes 9,9 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 8 September , 2022 Nu är det beställt och det ska inte vara mässingpinne i min 9,0hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser