skippeer 429 Postad 22 Augusti , 2022 (redigerade) Söker information hur mycket bakgrundsbelysningen på BMV-712 drar. Terminal B1 på mätproben är troligen kopplad till plus på lithiumcellerna via en liten säkring. I helgen har jag siktat på SOC 50-70% för ”vintervilan” fram till april, 65% då jag stängde ned BMS/LFP systemet kl 04:45 (stängde ned efter 3 timmars sömn, glömde följa min checklista, för att sedan åka tåg, buss och flyg). För att lättare kunna se SOC aktiverade jag konstant belysning av displayen. Glömde bort att slå av konstant belysning och nu funderar jag hur mycket ström som belysningen drar, letat och letat men inte funnit säkra siffror. Någon som vet? Mätningen mha BMV-712 drar 1 mA utan ”backlight” vilket intet blir så farligt mycket på 65% av 500 Ah. Redigerad 22 Augusti , 2022 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 556 Postad 22 Augusti , 2022 Du kan inte ställa frågan till din leverantör eller på något av Victron’s forum? Finns ett på ”nätet” (https://community.victronenergy.com) (engelska) eller deras Skandinaviska forum på FB? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 482 Postad 22 Augusti , 2022 Googlade lite också eftersom jag blev intresserad (jag har en BMV också) och det jag fann var egentligen bara ett inlägg i ett Victron-forum som handlar om spänningsfall. Men där nämns strömförbrukningen: This fuse is 6Ω which means that the ~4mA draw of the BMV it's self (with the backlight on) equates to ~24mV drop across the fuse. Det kan ju ha som ett riktmärke till dess du får ytterligare svar här i tråden. Framgår dock inte vilken ljusstyrka personen har på sin display. Fast å andra sidan har du inte heller skrivit det... 🙂 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 429 Postad 22 Augusti , 2022 Har skapat en specifik fråga om backlight på Victrons community. Dock minns jag inte vilket värde jag satte på ljusstyrkan. Jättebra grov uppskattning på strömstyrkan om 4 mA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser