Honda 0 Postad 31 Juli , 2005 Hej! Har fått tag på en 4 Hk Johnson -79 med defekt kylning. Kan någon vänlig själ hjälpa mej med info om var impellern sitter och ev. hur man byter den? Tack på förhand Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 31 Juli , 2005 Om den gått med defekt kylning. Kan den redan ha gjort sitt. Kolla först i cylindrarna om du ser några repor. Om den gått varm kan även toppen blivit skev. Så impeller är nog det sist du ska tänka på innan du kollat det jag skrev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 1 Augusti , 2005 Tack för rådet! Motorn har stått i flera år, men han som jag fick motorn av säger att han inte uppmärksammat några problem med kylningen. Oavsett vore jag tacksam för uppgift om var impellern sitter/hur man byter den. Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 1 Augusti , 2005 Om du fått uppgift på defekt kylning. Då måste den ju gått just med det. Impeller sitter ju i riggen. Däremot kan man ju se när man kör att vattnet inte sprutar ut med riktig stråle. Men på dessa 4 hästare är det ju bara som en dusch. Så därför blir dom ofta misskötta när man inte ser direkt när det inte kommer vatten som en stråle. Kör hårt. MVH Gunnar J. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 4 Augusti , 2005 Vi tar om det igen! Jag har fått en gammal motor som jag fixat till och fått igång. När jag provstartar uppmärksammar jag att det endast kommer torra avgaser från skvallerhålen. Han som jag fick motorn av hade inte märkt av detta problemet. Men om ingen kan ge mera tips får jag väl ge mej på riggen och se vad jag hittar. Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 4 Augusti , 2005 Hej! Svaret finns redan på Maringuiden :-) Kolla här: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=36573 Men! Precis som Gunnar skriver, så är det ingen fin stråle som ska komma, vilket felaktigt uppges på tråden ovan! mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 5 Augusti , 2005 Tackar er båda så mycket för tipsen! Hälsningar Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser