skalman013 1 Postad 12 Augusti , 2022 Hej Någon som är påläst kring lewmars ankarspel? På min båt (nimbus 320c 2008) har jag ett Lewmar ankarspel i fören där jag efter lite tamptrassel hittade nedan bit på fördäck bredvid spelet. Efter att ha undersökt lite vill jag få spelet till ett Lewmar v4 och att biten är är någon form av linförare ( nummer 15 på andra bilden), spelet hanterar fortfarande kättingen bra men när tampen ska rullas in trasslar det direkt nu. Är jag rätt ute? Är det möjligt att byta detta själv? Tack på förhand. Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 13 Augusti , 2022 Det är inte svårt att byta denna del själv, om den nu finns som reservdel, det tycks enligt skissen bara avar de grönmarkerade delarna som finns att tillgå. Ring och pratat med killarna på Comstedt. Där får du garanterat bra hjälp! Passa även på att smörja in axeln ordentligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 599 Postad 13 Augusti , 2022 Funderar på om denna del är samma på Lewmar Profish. Har ett sådant med bränd motor som jag ännu efter två år inte orkat åka till sortergården med.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 13 Augusti , 2022 1 timme sedan skrev IngemarE: Funderar på om denna del är samma på Lewmar Profish. Har ett sådant med bränd motor som jag ännu efter två år inte orkat åka till sortergården med.... Ja, det skulle kunna vara så! Jag hade ju två skrotade ProFish som hamnade i elektronikskrotscontainern… men jag känner igen delen, och varför skulle tillverkaren göra olika linförare till olika men ändå snarlika ankarspel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser