Bernte-AQ 44 Postad 11 Augusti , 2022 Hej, jag har en Aquador 26 och har kollat på sjökortet och det ser tveksamt ut där men är det någon här som vet om Muskö kanal är farbar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 11 Augusti , 2022 Här kan du läsa lite. http://kanaler.arnholm.nu/muskos.shtml Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 11 Augusti , 2022 Om du klarar höjdbegränsninven på 3m borde det inte vara något problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 60 Postad 11 Augusti , 2022 13 minuter sedan skrev No_jah: Här kan du läsa lite. http://kanaler.arnholm.nu/muskos.shtml kan vara äldre mått, tror det är smalare iaf . jag ger inga mått B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernte-AQ 44 Postad 11 Augusti , 2022 Så här står det i Seapilot, är det någon här som har gått där? höjden verkar vara 3m och det fungerar. Vissa sidor säger mellan 1,5-1,7 meter Seapilot säger 1m. jag försöker på lördag om ingen här avråder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 11 Augusti , 2022 (redigerade) Jag åkte där förra veckan. Jag är 2,85 bred och det fanns marginal. Är det höjden eller bredden du oroar dig för? Problemet är om man får möte, då vet jag inte hur man bär sig åt. Kanalen har sluttande kanter så man vill hålla sig in mitten för djupets skull. Men den verkar inte så trafikerad så man ska ha väldig otur om man får möte. Redigerad 11 Augusti , 2022 av FinaKillen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 11 Augusti , 2022 (redigerade) Som skylten säger. 3,2 brett, 3,0 högt. edit: förlåt, det kanske är djupet du undrar över? Jag går 0,8-0,9 djupt. Inga problem, inte ens så man är orolig. Redigerad 11 Augusti , 2022 av FinaKillen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernte-AQ 44 Postad 11 Augusti , 2022 (redigerade) Tack, aq26 är 3,05 bred. DPH drevet sticker ca 1,25 om man inte trimmar. Kanske bättre att gå runt även om jag gillar kanaler. /B Redigerad 11 Augusti , 2022 av Bernte-AQ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser