Jens_Sthlm 27 Postad 6 Augusti , 2022 Har en gammal 2 taktare från 1989 som går varm. Efter ca 2 minuter körning så är motorblocket så varmt att det inte går att ta på. Kylvattnet som kommer ut från skvallerhålet är en svag stråle, därtill är det kylvattnet varmt, så varmt att det är en del vattenånga som kommer ut. Jag har tagit bort termostaten helt och även bytt impeller och impellerhus utan förbättring. Vad mer kan jag göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jens_Sthlm 27 Postad 29 April , 2023 Kan orsaken till att den går varm bero på att den inte har någon termostat? Rimligen borde det göra att den går kall.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 246 Postad 29 April , 2023 Om impeller och pumphus är bytt och strålen ändå är svag är det nog stopp eller trångt någonstans där vattnet passerar. Vattenintaget har du nog koll på om du jobbat med pumpen men hur ser kylkanalerna ut? Spola och/eller blås så du kan du felsöka vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benoxx 0 Postad 29 April , 2023 Så såg min ut. Utrymmet runt toppen/cylindern så var det stopp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jens_Sthlm 27 Postad 29 April , 2023 7 minuter sedan skrev Benoxx: Så såg min ut. Utrymmet runt toppen/cylindern så var det stopp. Tack. Har öppnat där och det är helt rent, inga avlagringar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser