Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
Brunnsviken

Vilka ventiler har fendrar/hur tömmer man?

Rekommendera Poster

Efter att till slut lyckats fylla på en bryggfender med luft med rätt adapter, så blev det givetvis för mycket luft. Och nu lyckas jag inte pyss ut lite. Jag har provat med en bolladapter (smal pinne), en lite tjockare pinne (den som jag lyckades fylla på med) och en konformad (typ som man fyller på luftmadrasser med). Inget lyckas få ventilen att pysa.

Hur tusan gör man? Jag och andra har tillräckliga problem att lyckas fylla på, men tömma verkar ännu svårare.

Det här en sån här bryggfender. https://www.erlandsonsbrygga.se/Hemsida/Tagvirke___Fortojning/Bryggtillbehor/BRYGGFENDER_BLA?id=05675

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
25 minuter sedan skrev No_jah:

Jag vet inte  hur ventilen till bryggfendern ser ut, men till vanliga fendrar har jag använt nål av typen man pumpar fotbollar med för att släppa ut luft.

Försökte med den men inget hände. Kanske annan ventil än på vanliga fendrar. Får köra till Erlandsons och be om hjälp i värsta fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bollventil har ibland en kula i sig så luften inte kommer ut. Det finns enklare varianter som bara är mer som ett rör som borde funka. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, jag fortsätter försöka sticka in saker, rapporterar tillbaka för framtida behov.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...