Bengt1960 0 Postad 6 Augusti , 2022 Hejsan jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mej felsöka tändsystemet på en SUZUKI DT14 -79 och en Mariner 20hk början på 80 talet? Båda motorerna är utan gnista Jag är tacksam för all hjälp jag kan få Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 6 Augusti , 2022 Googla och ladda ner CDI Electronics Troubleshooting guide. Kolla att du får tag på 7th edition eller senare. Du bör hitta din Yamaha i denna. Suzukin har antagligen en liknade konstruktion, men kanske separata tändspolar, den på bilden är en tandemkopplad där båda stiften tänder samtidigt, ett så kallat Wased spark system. Söker du på Suzuki i pdf:en hittar du en korsreferens på ledarfärger mellan Yaman och Sukan, vilket nog är till hjälp. Åtgärd 1 i båda fallen är att koppla bort stoppledningen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bengt1960 0 Postad 6 Augusti , 2022 1 timme sedan skrev guestsson: Googla och ladda ner CDI Electronics Troubleshooting guide. Kolla att du får tag på 7th edition eller senare. Du bör hitta din Yamaha i denna. Suzukin har antagligen en liknade konstruktion, men kanske separata tändspolar, den på bilden är en tandemkopplad där båda stiften tänder samtidigt, ett så kallat Wased spark system. Söker du på Suzuki i pdf:en hittar du en korsreferens på ledarfärger mellan Yaman och Sukan, vilket nog är till hjälp. Åtgärd 1 i båda fallen är att koppla bort stoppledningen. Stoppkabeln är frånkopplad mitt mål är att kunna lista ut var felet sitter jag misstänker cdi boxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 6 Augusti , 2022 CDI-boxen låter sig oftast inte felsökas på något enkelt sätt, även om det finns knep om bara en av flera cylindrar strejkar. Felsökningen av CDI-tändsystem brukar därför inriktas mot att utesluta fel på allt annat utom CDI-boxen. Hur gick det att följa TSG:n? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser