Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
threep

Ekolod Bottomline 1101 med akterspegelsgivare

Rekommendera Poster

Tänkte köpa ekolodet: Ekolod Bottomline 1101 med akterspegelsgivare Undrar om det är någon som vet om det är värt 900 kr? Ska ha det till segelbåten är det tänkt.

post-12146-1394234441,2535_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

900:- är billigt för ett ekolod. Om det är bra har jag ingen åsikt om iom att jag inte vet några tekniska data. Men jag antar att om Du bara skall ha det till att kolla djupet så funkar det väl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är framförallt djupet jag vill se, fisk är ju ett plus men det är mer av en extrafunktion för mig (nog mer kompisarna som vill se fisken :P) Det här verkar vara någon form av lockvara såg den i den i princip enda båtaffären i Malmö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nåja, det där med fisken skall Du ta med en nypa salt. Gå in på fiskesnack och lysnna med dem där. Om det bara behövdes kolla var fisken stod och slänga i draget skulle det inte finnas några fisketävlingar. De använder främst funktionen med djup och ibland se temperaturer. Vad jag förstår så slå de ofta av fisk funktionen. Men som vanligt kolla så att Du kan få service och få tag i ny givare om något går åt pipan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...