Tomas_H 0 Postad 3 Augusti , 2022 Hej! Jag har nyligen skaffat mig en Mariner 3,5 hk och efter lite service fick jag igång motorn. Men jag kan inte se någon skvallerstråle någonstans. Trasig impeller, var det första jag tänkte, men det konstiga är att den inte tycks gå varm..... Hittar inte ens något hål för skvallerstrålen.. Någon som har någon idé eller tips? Har alla småmotorer skvallerstråle? Mvh Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 3 Augusti , 2022 Riktigt små utombordare kan sakna det. Vi hade en gammal som inte hade det. Vad är det för årsmodell och modell i övrigt, så kanske vi kan hitta en manual eller beskrivning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_H 0 Postad 3 Augusti , 2022 Det är en äldre modell. Står Mariner 3,5, 642, S19038 på modelskylten. Se bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 3 Augusti , 2022 35 minuter sedan skrev Tomas_H: Det är en äldre modell. Står Mariner 3,5, 642, S19038 på modelskylten. Se bild. Den kanske är luftkyld ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 3 Augusti , 2022 Finns nog ingen skvallerstråle, brukar finnas ett par små hål på riggen där det skvätter ut vatten. Nästan säker på att det är en Yamaha som Mariner sätter sina dekaler på 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_H 0 Postad 4 Augusti , 2022 Det är vad jag kommit fram till också. Yamaha AC 462. Och de har luftkyld cylinder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser