clippan 1 Postad 31 Juli , 2022 Hej. Har en gammal segelbåt med en MD7 i. Har försökt att få igång en temperaturvarning i den. Den har ingen temp-mätare utan bara en varningslampa. Därför har jag förstått att det ska vara en tempvakt till den , inte en temp-givare som ska vara till en mätare. Har beställt och fått en givare som anges vara en temp-vakt men på förpackningen står det temp-sensor. Om jag kopplar upp den "lokalt" med strömkälla och lampa så lyser lampan lite svagt redan vid rumstemperatur och än mer om man sätter givaren i en kastrull med vatten och värmer på. Som jag förstår ska en temp-vakt fungera som helt "släckt" upp till ca. 95 grader och där ska den slå till och ge strömgenomgång till lampan som då ska lysa ordentligt. Har jag förstått det hela korrekt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 496 Postad 31 Juli , 2022 Tempvakt är av typen on-off eller mer rätt off-on, så du har förstått rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser