Ilfrazr 2 Postad 23 Juli , 2022 Jag har en Quicksilvertank 25 Liter. Nu är det så att min bränslemätare inte fungerar i den. Öppnade den i går och ser att förra ägaren limmat fast locket till givaren. Lim har runnit på kanterna så givaren fastnar. Min fråga är finns det lösa glas att köpa? Jag kollade med min lokala marina men dom kunde inte hjälpa mig. Bild som referens. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 126 Postad 23 Juli , 2022 Enklast är nog att skaffa en helt ny tank ca 1000kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 974 Postad 23 Juli , 2022 (redigerade) Allra enklast och billigast är att gradera en träpinne som man doppar ner i tanken och tittar hur högt upp på skalan den blev blöt.😁 Redigerad 23 Juli , 2022 av Rascal . 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ilfrazr 2 Postad 23 Juli , 2022 3 timmar sedan skrev Freez: Enklast är nog att skaffa en helt ny tank ca 1000kr. Jo har funderat på det. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ilfrazr 2 Postad 23 Juli , 2022 1 timme sedan skrev Rascal: Allra enklast och billigast är att gradera en träpinne som man doppar ner i tanken och tittar hur högt upp på skalan den blev blöt.😁 😎👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 23 Juli , 2022 Biltema har annars bra tankar i olika storlekar som inte är så dyra, dom har även anslutningar att köpa till för de vanligaste motorerna, liksom ett tanklock med inbyggd nivåmätare. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser