firefish 245 Postad 21 Juli , 2022 Jag har en Merc 250 EFI med översedda spridare, ny bränslepump och regulator. Ska enligt bok ha 38 psi bränsletryck och har enligt min mätare typ 35. Startar fint kall men börjar hosta/hacka för att sedan dö när den blivit varm (typ när den inte går på ”choke” längre). Nyper jag åt returen från railen så att trycket lägger sig runt 50 psi går den bra. (Helt stängd retur ger 80 psi men då ylar pumpen missnöjt.) Idéer om vad detta beror på mottages tacksamt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 21 Juli , 2022 Trycket i systemet styrs genom returventilen som brukar sitta där returen går in i vst-tanken. Om trycket ligger under spec så kan det innebära att motorn får en för mager bränsleinblandning. Det går att provtrycka returventilen separat med en handpump för att kolla om den ligger inom spec. På min Suzuki motor är det angivet ett intervall mellan 34-38 psi, det verkar konstigt om Mercury har en exakt siffra på trycket, borde vara ett intervall. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser