aar02 0 Postad 29 Juli , 2005 Jag har en AQAD41A med 290DP drev. Toppmonterat reglage. Problemet jag har är följande: Framåt går reglaget lätt, bakåt går det astungt, när växeln har hoppat i så måste man bryta med båda händerna för att komma till gasläget. Trasig mekanism? Dessutom så hoppar växlarna ur för mej. När grejerna är kalla så hoppar inte växeln ur, men så fort det blir varmt så kan det vara omöjligt att få i framåt. Back brukar dock gå bra. Jag har lossat på vajern i båda ändar och den går bra att dra för hand, så den borde inte vara slitet... Vad är det för fel? Lr är det flera fel? Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersskarin 0 Postad 29 Juli , 2005 Om du har lossat vajern och det funkar som det ska så låter det ju som om det skulle kunna vara reglaget det är fel på? Får du i växlarna med vajern? Eller det kanske inte går överhuvudtaget. Vet ej riktigt hur mekaniken funkar på din motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 29 Juli , 2005 Prova att byta plats på wirarna (eller vad det heter i plural). Det skulle kunna vara så att du har en wire som har börjat flisa upp sig i slangen. Effekten blir som en fisk krok med hulling, den gå bara lätt åt ett håll. Det har inget med varm motor att göra men är en nog så god chansning. Annars blir det nog till att riva reglaget och kolla att det till exempel är infettat osv (Hade detta på en begagnad bil vilket innebar att gasen hängde sig.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aar02 0 Postad 2 Augusti , 2005 Jag har nu upptäckt att det verkar vara 2 fel! Det går som sagt tungt, Men det är inte det som gör att jag inte får i växlarna... Trycker jag in växelföraren mot drevet, då drar det igen... Märkligt.. Vad kan det vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser