Rolle85 69 Postad 20 Juli , 2022 (redigerade) Jag har en slang från växelhuset. Vad mäter denna? Den är avkapad ser jag men jag har redan motorvarvtal via instrumentet. Redigerad 20 Juli , 2022 av Rolle85 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 20 Juli , 2022 Tryckloggen kanske. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 20 Juli , 2022 Vad är trycklogg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 20 Juli , 2022 Vilken slang och instrument ska jag ha till min 2-takt 125hk mercury? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 20 Juli , 2022 Just nu skrev Rolle85: Vilken slang och instrument ska jag ha till min 2-takt 125hk mercury? OM det nu är en slang till en trycklogg (vilket är väldigt sannolikt) så kan du köpa vilken trycklogg som helst, och vilken passande plast- eller gummislang som helst. Jag vet att på den tiden jag hade utombordarbåtar hade jag likadan slang man har till vindrutespolningen i bilar. Du tar ju reda på vad slangen är till för om du förlänger den fram till båtens instrumentpanel, om du då blir blöt i skrevet när du kör är det slangen till tryckloggen….😝 Tryckloggen kan närmast jämföras i sin konstruktion med en barometer, vattentrycket i slangen påverkar genom diverse finmekanik visarnålen Tryckloggar inte så exakta och registrerar inte tillryggalagd stäcka. Det kan tänkas att du kommer billigare undan med en modern logg som utnyttjar GPS-systemet, jag har inte kollat senaste tiden, men vet att bland annat Biltema har/haft en sådan i sitt marina sortiment. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 21 Juli , 2022 Aha satsar på en gps, tack! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser