RiverInn 0 Postad 19 Juli , 2022 Jag ska köpa styrpulpetbåt, 4 till 5 m. Eller med rorkult. Jag vill ha en motor jag kan tippa upp- dra upp själv. (vid grunt vatten etc) Jag är stark. Hur stor orkar jag, 25-30hk? Med vänlig hälsning, Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johannes1018 21 Postad 19 Juli , 2022 Om du inte redan hittat en så har jag en Buster S1 med en 25hk från 2021 som man tiltar manuellt till salu. det är hur som helst inget problem att hissa en 25hk manuellt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RiverInn 0 Postad 20 Juli , 2022 Ok. Tack för info! bustern är nog en bit över mig o söners behov och läder… tack ialla fall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cinc 6 Postad 20 Juli , 2022 17 timmar sedan skrev RiverInn: Jag ska köpa styrpulpetbåt, 4 till 5 m. Eller med rorkult. Jag vill ha en motor jag kan tippa upp- dra upp själv. (vid grunt vatten etc) Jag är stark. Hur stor orkar jag, 25-30hk? Med vänlig hälsning, Peter På en båt jag disponerar sitter det en gammal Johnson 35hk. Den tiltar jag upp utan problem. Jag är inte speciellt stark.... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 20 Juli , 2022 Jag tiltade upp en Mercury 65 hk på 70-talet, inga problem. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser