Anderser 0 Postad 17 Juli , 2022 Inte ett ljud från startmotorn när jag vrider på tändningsnyckeln, tändningen o instrumentpanel funkar.. Nya batterier, ström finns fram till anslutning (Röda tjocka kabeln) till startmotorn.. Hur går jag vidare, nån som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 17 Juli , 2022 (redigerade) Säkringar ? Växel i friläge ? Dödmansgreppet inkopplat ? Slavsolenoid till startmotorn, mät o kolla, dom pajar ibland. Du ska få +12 volt på den gul/röda kabeln när du vrider på tändnyckeln annars fel på tändlåset. Kolen i startmotorn, knacka med något hårt på den och testa. Slavsolenoid: Något att börja med... Redigerad 17 Juli , 2022 av touchwood Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anderser 0 Postad 18 Juli , 2022 12 timmar sedan skrev touchwood: Säkringar ? Växel i friläge ? Dödmansgreppet inkopplat ? Slavsolenoid till startmotorn, mät o kolla, dom pajar ibland. Du ska få +12 volt på den gul/röda kabeln när du vrider på tändnyckeln annars fel på tändlåset. Kolen i startmotorn, knacka med något hårt på den och testa. Slavsolenoid: Något att börja med... Tack för svar, check på de första tre ? Har 12,7V framme vid startmotorn..har knackat lite, kanske lite hårdare.. Jag ska försöka kolla strömmen efter startmotor, eller den gula plastgrejen som sitter på vid anslutningfrån batteriet, för det är väl form av säkring tror jag..? Sen får väl leta efter relät enligt filmen du skickade...Inte lätt att hitta båtelekriker nu på sommaren.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas113 6 Postad 18 Juli , 2022 På Amerikanska V8 bilar är startmotorn ofta ett problem. Mitt ”Grabbråd” är att tjuvkoppla startmotorn förbi reläet. För att testa om den fungerar över huvud taget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser