Lucho 0 Postad 29 Juli , 2005 Jag kan inte vara säker på nånting jag har på båten. Säljaren sade en sak och det vissade sig var annan, men ... Jag tror att jag har en B20 med 100 drev och 115hk. Igår testade jag båten lite med en nyreparerad 13' propeller. Jag kom upp i 22 knops och 4200 vpm (det blåste lite och det var lite vågigt). Hur räknar jag stygning? Verkar det vara rätt propeller? Förresten båten är en selco 18 (18 fts) och har fasta trimplan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 29 Juli , 2005 det står instannsat på propellern antingen ex:13x15 eller ett längre nummer sen kan du bara ringa till propellernissar så talar dom om vilket storlek och stigning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Billy Astorsson Postad 31 Juli , 2005 Hur var planingströskeln? tog det lång tid för den att plana ut eller stack den upp i planing direkt? är den väldigt seg upp i planing och får svårt att varva tillräckligt får du köpa en prop med mindre stegning och går det för fort och motorn varvar ur direkt får du satsa på en prop med högre stigning. kolla med din lokala marina. de brukar kunna en hel del och man kan oftast få testa olika propellrar för att finna den rätta! //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser