Jullle 0 Postad 28 Juli , 2005 har en jofa 500 ?Någon som vet något om den ? Någon som kanske till om mer har/haft en ? SKulle vara kul o veta lite om båten som tex max motor styrka osv ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 29 Juli , 2005 Påminner väldigt mycket om min men den kallar de för Jofa sting. Längd drygt 4 meter, vikt 140 kg, 10-40 Hk. Går utmärkt med större motor bara man undviker alltför snäva svängar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 29 Juli , 2005 Okej, har du någon bild på din ? Jag har 50 hk på min ! men den är lite som du säger man får ta det lite lugnare i svängarna ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 1 Augusti , 2005 Ursäkta mitt sena svar men jag har inte haft tid att kolla på datorn, varit ute och åkt vattenskidor hela helgen. Bifogar en bild på min båt.Hittade även några fler data på typskylten, vet inte vad de visar eftersom den är övermålad (visar bara de stansade siffrorna) 498, 350. 498 är väl längden kanske, men 350 har jag ingen aning om :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 1 Augusti , 2005 Jofa Sting? Kolla in; http://www.maringuiden.se/u/Vasteras/;action=minbat&content_only=true&id=686. Är inte det en Sting? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 1 Augusti , 2005 okej, ser ut som du och jag har samma båt modell ? Hur många hk har du ? berätta lite om hur din går osv ? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst lasse Postad 1 Augusti , 2005 Jag har 60hk på den nu men jag hadde 65 i fjol men den motorn var nog inte helt fräsch.Jag har den enbart för vattenskidåkning och det passar den perfekt till gissar att den gjorde 35 knop i fjol... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 1 Augusti , 2005 Inte mer ?? Jag har 50 hk på min, hörde en annan som sa att hans gjorde 40 knop med en 40 hk ( den var i oförsig ny ) Går din stabilt i kurver osv ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 1 Augusti , 2005 Det var en ren uppskattning har ingen knopmätare. Den går hur stabilt som helst så länge jag inte tvärställer motorn. Påminner kanske lite om en överstyrd bil vill svänga mer än vad jag vill. Jag kör bara på insjöar och de vågor som kan bli där tar han väldigt bra. Planar oxå mycket lätt. Om bilden på en Jofa Sting var rätt är jag glad jag inte har en sån. Måste kolla med en kompis i Malung där dessa gjordes.Kul att det finns en till i bruk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 1 Augusti , 2005 Gör det du. har du lång eller kort rigg ? vet du vad skrovet väger ? Skulle tro din gör en bit över 40 knop. Min knop mätare går till 35 knop. mätaren slår i botten hur fort som hälst ! så tror till och med min gör 40 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 1 Augusti , 2005 Den väger 150 tror jag för det står en sån siffra på skylten och vi lyfter den på 2 pers så det stämmer nog. Jag har kort rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 1 Augusti , 2005 okej, de låter bra. Kor rigg , jag med ! har du bra grepp vad har du för propp ? hissning ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 1 Augusti , 2005 Har inte så bra koll på min (nya) motor vet inte vilken stigning jag har och tror nog att den skall varva mer på fullgas, blev tvungen att sätta motorn på lägsta steget eftersom den ville studsa annars på fullfart. På min förra motor 65hp bytte jag till en 13 tums propp och fick en helt ny båt. Drog upp min grabb (12då) på bara tomgången i stort sett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 1 Augusti , 2005 aa okej. har själv lite problem med greppet. men nu har jag fått hjälp av dig med hur mycket båten väger. så nu kan jag tala om för propellernissarna hur mycket den väger iaf ! Har du inte några bilder inifrån båten ? vore kul o se hur din ser ut invändigt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 2 Augusti , 2005 Det vore inte alls kul för min ser inte ut över huvud taget, Den var i väldigt dåligt skick när jag köpte den, har bara en dyna att sitta på där fram utan ryggstöd. Det är just iredningen som är nästa projekt på den, skulle gärna se en bild på din hur det ska se ut, inbillar mej att det skall va en låg sittdyna där bak som man lätt kan ta undan det är ju ryggstöd runt kanten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jullle 0 Postad 2 Augusti , 2005 Så här ser min ut invändigt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser