Nimbusboat 1 Postad 13 Juli , 2022 Hej på min båt en nimbus 2600 finns det några skruvhål och hål för gamla genomföringar, i taket brevis gösstaken Hur lagar jag dem bäst/enklast? Går det att spackla för dem? De flesta kommer jag åt också från undersidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 13 Juli , 2022 1 timme sedan skrev Nimbusboat: Hej på min båt en nimbus 2600 finns det några skruvhål och hål för gamla genomföringar, i taket brevis gösstaken Hur lagar jag dem bäst/enklast? Går det att spackla för dem? De flesta kommer jag åt också från undersidan. Det är väl bäst att plasta igen dem. Liknande hål har jag borrat upp, försänkt, och sedan har jag rullat glasfiberväv till små rullar, som först blivit indränkt med plast, sedan jag jag petat in dem i hålen. När det härdat har jag skurit bort överskottet med stämjärn, kniv eller såg, och sedan spacklat. Mindre skruvhål kan det ju räcka med att spackla igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimbusboat 1 Postad 13 Juli , 2022 15 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Det är väl bäst att plasta igen dem. Liknande hål har jag borrat upp, försänkt, och sedan har jag rullat glasfiberväv till små rullar, som först blivit indränkt med plast, sedan jag jag petat in dem i hålen. När det härdat har jag skurit bort överskottet med stämjärn, kniv eller såg, och sedan spacklat. Mindre skruvhål kan det ju räcka med att spackla igen. Kan det fungera att spackla med Glasfiberspackel Plastic Padding? För de mindre hålen, mindre än 10mm i diameter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 13 Juli , 2022 51 minuter sedan skrev Nimbusboat: Kan det fungera att spackla med Glasfiberspackel Plastic Padding? För de mindre hålen, mindre än 10mm i diameter? Det går säkert jättebra, men det finns gelcoatspackel som du kan få i båtens färg, i båttillbehörsbutiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimbusboat 1 Postad 13 Juli , 2022 8 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Det går säkert jättebra, men det finns gelcoatspackel som du kan få i båtens färg, i båttillbehörsbutiken. Okej, så det räcker för det? Och då gäller även att borra upp de hålen lite och sedan fylla igen med spacklet? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 13 Juli , 2022 2 timmar sedan skrev Nimbusboat: Okej, så det räcker för det? Och då gäller även att borra upp de hålen lite och sedan fylla igen med spacklet? Generellt sett ja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser