johank91 0 Postad 11 Juli , 2022 Hej hej ! Har haft båten på land i 2 år pga småbarn. Sist jag skulle ta upp den ville den inte gå igång startmotorn gick men den tände inte. Åkte till närmaste Suzuki reparatör och kopplade upp den mot dator . Han hittade inga felkoder. Helt plötsligt startade den efter jag ruckade lite på reläna i säkringsboxen. Sen har den gått. När jag tog ut den från förvaringen så startade jag den med gamla dunken med 2 år gammal bensin och den gick . Sen provade jag att Starta den igen och var igång 10-15 min sen stannade den . Så tänkte att bensinen var slut för var bara lite kvar i botten. Fyllde upp startade och gick igen . När jag väl skulle ut på säsongspremiär i helgen så gick den hur fint som helst i ca 20-30 min sen så blev den lite ryckig så drog av på gas till neutral då stannade den för att sen inte starta igen . När den väl blev ryckig låg jag på Max gas men Max 1 minut . Den går runt och när jag vrider om tändningen så gör den en tändning för att sen inte tända mer . Förslag på vad som kan vara fel ? Kan jag prova startgas genom att spruta det genom luftintaget som jag antar är längst upp på motorn där det är ett fyrkantigt hål ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martinke 20 Postad 11 Juli , 2022 Hur många hk är motorn på? Årsmodell? Skippa startgasen. Jag skulle först kollat bränsle filter efter skräp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johank91 0 Postad 11 Juli , 2022 Det är en 80 hk 2009 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser