Cam72 64 Postad 10 Juli , 2022 Hej kanske onödigt vetande men jag är nyfiken av mig. Jag hade för 2 veckor sedan värmeproblem på min motor, den larmade för hög motortemperatur vid hårdare belastning. Felsökning påbörjades och felet var en sliten sjövattenpump, nu är den bytt och vi har kört 70dist utan problem. för att utesluta det enkla kontrollerades impellern samt att termostaterna togs ur och kokades(fungerade felfritt) nu till min fråga, varför har motorn 2 termostater med samma öppningstemperatur (81grader) ? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 11 Juli , 2022 Kan det bero på att det ger bättre flöde med två eller att det ska vara en back-up om en av termostaterna går sönder. Men de var inte helt lika från början, bara den ena hade en liten flödesventil som hjälper till att lufta systemet fast nu är den utan ventil utbytt mot ventilvarianten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser