m391 1 Postad 10 Juli , 2022 Hej Jag har ett problem i duschen i båten Det är ett vred i duschen som går från kallt till varm och blandar ( inte termostat ) Det kommer bara lite vatten endast varmvatten mycket lite Förra året kom det bara kallvatten , Övriga vattenställen i båten fungerar jättebra både varmt och kallt Är det någon som har haft liknande problem ? Kan det bli stopp i vissa slangar av någon anledning ? MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybrid 27 Postad 10 Juli , 2022 Låter som shunten i blandaren fastnat. Provat och banka lite försiktigt på den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
m391 1 Postad 10 Juli , 2022 Hej Jag har knackat på den Det är ett vred som man vrider från kallt till varmt och justerar med Jag får nog låssa den och undersöka MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 10 Juli , 2022 Jag har svårt att tro att det hjälper att knacka på en blandare när det inte är en termostatblandare. Jag skulle plocka bort blandaren och se till så att det inte sitter smuts i något filter (om det finns filter och i övrigt rengöra och smörja enligt (ev.) instruktioner. Har du inga instruktioner så kolla på någon liknande blandare... 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 10 Juli , 2022 Är det en sådan där (som jag också har, men inte gillar) som man vrider på för att minska och öka flödet, och vickar på för att justera temperaturen? Den modellen och även andra har rätt så klena metallomspunna flexibla slangar på tilloppet, trots att dom är metallomspunna kan dom knickas på baksidan av blandaren, dessa slangar skall ju helst vara raka eller ligga i en vid böj. Det faktum att det funkar bra med kallt och varmt vatten vid övriga tappställen talat ju för att problemet är lokalt i trådskaparens duschutrymme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
m391 1 Postad 11 Juli , 2022 Hej Nu har jag löst det Jag plockade isär allt och satte ihop flera gånger Det fungerade inte Jag blåste tillbaka i dusch slangen när allt var isärplockat Satte ihop allt igen sen fungerade det ! Måste har varit något som satt i vägen Tack för alla tips ! MVH Anders 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser