CJN 1 Postad 8 Juli , 2022 Har problem med att jag på något sätt lyckats flytta växelväljarens läge på växelhuset så att back ligger kl 12, neutral 11 och framåt kl 10. Reglaget i båten vill ju ha framåt i läge 12 så ni förstår att det inte funkar så här. Vet dock inte hur jag lyckats, har inte plockat isär mer än att lossar underhuset. Vet någon om det går att flytta lägerna på växelväljaren på något sätt?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 9 Juli , 2022 Det du skriver är såvitt jag förstår helt omöjligt. Jag tror att du tänker fel när du provar detta. När framväxeln ligger i så ska propellern snurra fritt framåt men det ska ta stopp bakåt och vice versa. Se bara till att både undre delen och övre delen är i läge för växel framåt när du sätter ihop det hela så kommer det bli bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CJN 1 Postad 9 Juli , 2022 Jag fick liknade svar från en annan så ni har säkert rätt. Jag har nog gjort en tankevurpa 😅 Tack för din input, då ska jag testa igen! 🙏🏽 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser