MickeGidlof 0 Postad 5 Juli , 2022 Mina problem bara fortsätter, gjorde ett inlägg tidigare om att min båtmotor en Suzuki utombordare på 160 hk inte gick att stänga av. När jag skulle börja felsöka startade den plötsligt inte alls, slog inte ens till. Efter en stund startade den dock men vet inte varför och sen gick den som tidigare inte att stänga av. Har provat byta tändningslås, först slog den till och motorn gick runt men startade inte direkt på första gången jag vred på nyckeln. Andra gången var den helt död igen. Nån som har nåt tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuminaL 101 Postad 5 Juli , 2022 Kontrollera tändningslåset. Kan vara fel i det. Mät så du vet om det gör vad det ska. Om tändningslåset ok, följ kablaget mellan tändningslåset och motorn. Troligen en dålig kontakt på vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeGidlof 0 Postad 5 Juli , 2022 Jag har bytt tändningslåset så det borde ju funka som det ska, följa kablar till motorn med andra ord då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 5 Juli , 2022 Det bör ju klicka i solenoiden/startmotorreläet, när du försöker starta. Gör det så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeGidlof 0 Postad 5 Juli , 2022 Nej det är helt dött ibland vad jag kan höra, sen ibland så går den runt och startar men går då inte att stänga av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 5 Juli , 2022 2 timmar sedan skrev MickeGidlof: Nej det är helt dött ibland vad jag kan höra, sen ibland så går den runt och startar men går då inte att stänga av. Det är förmodligen kortslutning eller dålig kontakt i kablaget mellan motor och reglage. Vad har du för motor? Jag visste inte att Suzuki gjorde motorer med 160 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser