Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
MalteW

Sova i Askeladden 14

Rekommendera Poster

Jag har kommit över en Askeladden 14 där den inplastade träskivan som separerar sittbrunn och stuvutrymme är rutten. Jag tänkte att jag till nästa säsong kan byta ut den mot en ny skiva som har en lucka av något slag så att man kan ligga ner på durken och sova. Min upplevelse av Stockholms skärgård är nämligen att det kan vara ganska knivigt att hitta tältplats. Dessutom vill jag sova i båten :). Hur som helst, jag tänker att jag ska sy ett bomtält som täcker sittbrunnen men kom på att det kan samlas regnvatten på fördäck som sedan rinner ner i sittbrunnen där jag ligger och sover. Det vill jag ju inte. Det jag undrar är helt enkelt om någon har någon erfarenhet av att göra något liknande eller har några idéer på hur jag kan göra detta på bästa sätt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

En hamngranne hade en Askeladden 14 för c:a 40 år sedan. Som jag minns den sitter det väl en centerbordslåda centralt i sittbrunn? Allting går om man bara har viljan...

För att skydda båten mot påträngande fåglar i hamnen hade han ett kapell (liknande det på bilden) som hade hål för masten och som vilade på bommen.

Askeladden.JPG

Redigerad av Larsakelarsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...