donaldduc 4 Postad 26 Juni , 2022 Försöker hjälpa en kompis som har problem med sin ena motor. Den piper varje gång man går från framdrift till neutral. gissar att det har något med EDC att göra. Jag har dessvärre ingen manual så jag kan inte felsöka vidare. Någon som har en pdf och förslag på åtgärd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 27 Juni , 2022 Är det ett tydligt instrumentpip eller kommer det bakifrån? Det kan gnissla till om aktuatorn/wiren men det borde höras mer som ett...kort gnissel. Om än högfrekvent. Vill bara säkerställa att det inte är det ljudet ni hör. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
donaldduc 4 Postad 27 Juni , 2022 Det är alltså ett instrument som piper. Då jag inte har någon instruktionsbok kan jag inte felsöka vad det är. Gissar att det kan vara något med den elektroniska växel och gas väljaren som kan strula. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batakarn 19 Postad 3 Juli , 2022 Bara en tanke. Har ni kikat på instrumenten när ni går till neutral? Jag tänker tex om det är så att faktiskt oljetrycket dippar och det helt riktigt är därför det piper? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser