Kasjo 10 Postad 19 Juni , 2022 (redigerade) Hej! Har en Yamaha f115-aetl från 2001 motorn går till Yamaha 703 gasreglage vidare till en varv och tiltmätare. Tiltindikation fungerar ej. Två frågor: Vad kan jag göra för att fixa tiltmätaren? Vad är dessa 2st extra kablarna till för som går vidare från varvräknaren/tiltmätaren? Redigerad 19 Juni , 2022 av Kasjo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Swede48 0 Postad 30 Juli , 2022 Jag har tyvärr inte sett din fråga förrän nu men tänkte ändå nämna att mitt problem med tiltindikeringen på min F115 var helt enkelt att klämman som sitter på riggröret hade spruckit och inte påverkade givaren som sitter på motordelen. Jag fick tag på en nyare version av klämman som var förstärkt av metall till skillnad mot originalet som var helt av plast. I bilden https://ypec-sss.yamaha-motor.co.jp/ypec/ypec/b2c/html5/app/en_SE/parts-search/index.html så har detaljen nummer 1 "64E-43139-01 CAM, TRIM SENDER". När det gäller de extra kablarna så har jag ingen aning, kanske jag kan se vart de tar vägen bakom min panel men det är ett enda virrvarr och svårt att komma åt så jag tvivlar på att det lyckas ... Mvh, Anders F115A BRACKET 2.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser