Gå till innehåll
måndag 04 november 2024
TazTobbe

Hur stor motor kan man ha igentligen?

Rekommendera Poster

Man måste helt klart veta vad man håller på med när det ska bytas till stora motorer. Vattnet är inte förlåtande när man närmar sig 60 knop!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har mixat en del med för liten båt för stor motor bl.a rak sexa på min gamla komet o nu v4 på min weedo. Problemen som jag har upplevt är som ovan skrivet, stillastående fullgas o båtf.n flyger rakt upp innan plan. Även att det är av yttersta vikt att kavitations plattan ligger rätt. Får du ett uns för mycke vatten mellan båt o platta så får du ett j.vla tryck o båten har tendens till att lyfta för att sen dyka. Såg ni hade lagt ut lite bilder på liknande båtar, KOLLA 2 GGR!! 9 av 10 sådana båtar har brackets vilket gör att man inte får in hela eftersvallet i motorbrunnen när man slår av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska bygga igen baken på min weedo i vinter för inombordare, men har stora funderingar på o montera bracket ist... Kommer lägga upp byggbilder när det drar ihop sig mot kapning i skeppet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

håller på att bygga om en liten sportbåt 3.4x1.5 med nytt däck och så blir det bracket på den.. bilder kanske kommer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är en bild på big-blockaren in action :-)

post-3024-1394234445,9934_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det låter helt sjukt roligt.. jag måste få se en film på detta i alla fall en bild.. hur fort gick den på 5000 varv förresten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...